Jsou všichni zámečníci opravdu takoví ?

Rozhodli jsme se reagovat na nedávno uveřejněný PR článek na serveru novinky, viz: https://www.novinky.cz/finance/503354-zabouchli-jste-si-dvere-misto-zamecnika-volejte-pojistovnu-usetrite-tisice.html . Tento článek chápeme jako součást marketingové kampaně jedné nejmenované pojišťovny , bohužel však plošně označuje prakticky všechny zámečnické služby za předražené a nabádá tak širokou populaci , aby v případě, že si zabouchnou dveře reagovali tak, že budou volat asistenční službu této pojišťovny , jako jediné správné řešení.

Na toto má samozřejmě každá pojišťovna právo a není na nás, abychom soudili, zda je tato agresivní marketingová kampaň za čarou, či nikoliv.

Co se nám ale vůbec nelíbí je fakt, že v tomto článku jsme jako jedni ze zámečnických služeb označováni za předražené lovce lidí v nesnázích a nepřímo tak přirovnáváni k tzv. lovcům dopravních nehod , kteří působili a ještě působí opravdu za hranicemi slušného jednání.

Ano, i v případě zámečnických služeb se cena za jakýkoliv zákrok liší a je to zákon tržní ekonomiky a svobodného podnikání. Ano, i v případě zámečnických služeb se najdou tací, kteří provozují svou praxi agresivně a v některých případech i za ceny značně nadsazené , než je reálně zapotřebí. Takže je možné zaplatit za otevření zabouchnutých dveří tisícovku, ale i ve výjimečných případech částky atakující hranici 2000,-Kč .To je však také jejich právem a pokud mají takto postavenou obchodní strategii a takto cílí na své zákazníky , nedá se jim prakticky nic vytknout.Nota bene každý zákazník má jistě možnost se předem informovat na cenu za zákrok a pokud se mu cena zdá příliš vysoká, může se obrátit jinam.Ostatně my toto na svých webových stránkách zákazníkům doporučujeme.

My a spousta dalších zámečníků a troufnu si říci, že je nás většina se ale chováme zcela korektně a v rámci zažitého normálu a jsme přesvědčení, že objednání a platba našich služeb žádnému zákazníkovi nezruinuje rodinný rozpočet. Konkrétně v našem případě se částky za otevření zabouchnutých dveří pohybují nejčastěji okolo 1000,-Kč , pouze v případě složitějších problémů můžou být vyšší. Tato částka nám nepřijde jako přemrštěná a je kalkulovaná tak, aby pokrývala náš rozpočet, za kterým se skrývá mnoho nákladů, o kterých nemá většina zákazníků tušení.

Tedy ano, chápeme snahu pojišťoven pojistit nejlépe všechny občany na všechno, ale slušelo by se též zmínit, kolik procent z pojištěných opravdu službu využije , tedy dostanou-li se vůbec do této situace a službu využijí. Z dostupných zdrojů máme informace o tom, že se jedná o pouhá procenta z celku pojištěných, ostatně na tomto je celý tento pojišťovací byznys postaven.

Další otázkou je , proč (jak jsme si sami v jedné z pojišťoven ověřili ) je nutné v případě , že se pojištěnému stane tato událost, zabouchne si dveře a musí přivolat nějakou pomoc, musí kontaktovat jen a pouze asistenční službu pojišťovny a nemá svobodnou volbu výběru. Z naší praxe ale víme, že velké procento zákazníků v těchto situacích vůbec u sebe nemá telefon, či z jiných důvodů prostě nemá číslo na tuto linku. Znamená to v takovém případě fakt, že i když je klient pojišťovny správně pojištěn, jen nemá v nouzi a chvíli stresu to správné telefonní číslo a využije to nejbližší, které se mu nabízí má v tomto případě smůlu a jeho ,,kamarádská‘‘ pojišťovna mu ukáže záda a tuto událost mu nezaplatí ? Toto se nám zdá přinejmenším rozporuplné.

Myslíme si, že by bylo i pro zákazníky pojišťoven jednodušší řešení, aby si mohli svobodně vybrat zámečníka, který jim bude vyhovovat cenou, rychlostí příjezdu, či svou šikovností v případě opakovaného výjezdu. Pro pojišťovnu by poté neměl být problém účet klientovi proplatit.

Dalším faktem je , že v mnoha případech je zámečník rychlejší, než jakákoliv asistenční služba, protože odpadá minimálně jeden další telefonát , kdy operátor na asistenční lince nejprve kontaktuje zámečnickou firmu a ta teprve poté svého zámečníka , který k danému problému vyjíždí. Samozřejmě jakákoliv další telefonní komunikace pro upřesnění problému, adresy , či jiného se prodlužuje, jelikož vždy putuje po ose : operátor-zámečnická služba-výjezdový technik/zámečník . I v případě asistenční služby, tedy externích smluvně vázaných zámečnických služeb s nimi musí pojišťovna každý výjezd vyúčtovat a žádný zámečník pokud je nám známo nepracuje pro pojišťovny pod svou cenou.

Závěrem můžeme jen zákazníkům , kteří naši službu již využili, či teprve využijí popřát, ať se jim nečekané události , kdy potřebují urgentní zámečnickou pomoc co možná nejvíce vyhýbají ať už se rozhodnou se pro tyto události pojistit, či nikoliv.V každém případě si můžete být jistí, že v našem případě Vás naše služby nezruinují a my provedeme svoji práci rychle, odborně a efektivně.